torsdag 26 juli 2012

Sorg

Sorg, det är ett svårt ämne att skriva. Jag har precis kommit till delen i manuset där sorgen kommer in. Där min huvudkaraktärs pappa dör ifrån honom. Jag känner att det är jobbigt att skriva. Blir lite ledsen själv. Jag behöver verkligen ha lite research på hur sorg kan vara för många olika människor. Hur skulle jag känna om den jag älskar mest i världen bara försvinner? Vad känns som en trovärdig reaktion?
Det är viktigt att se det från olika synvinklar, för olika människor. Som tur var är internet full av sorg! Folk som postar i forum om hur de tar sin sorg.
Min karaktär skall ju falla platt. Han skall tappa allt och det skall inte finnas något kvar. Vilka filmer finns det som handlar om sorg? Det finns ju "Anti-Christ", som jag tycker visar sorgen bra. Hon faller ju.

Men hur går arbetet? Jo det går framåt. Vi har börjat planera upp hur vi vill ha spelet. Vi har byggt upp en gränd till spelet! Och det börjar likna Visby. Snyggt! Hade gärna visat er nu, men vi håller på det tills teasern kommer.

På tal om teasern, den kommer att göras i slutet av augusti/början av september. Det beror på när vi får pengar nog. Där kommer vi visa bilder från spelet, och då kommer det vara snyggt nog att visa det här! Så ni får hålla er lite till.. Men skall försöka luska till mig några små bilder innan!

Ciao

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar