tisdag 3 juli 2012

Projektet om pojken och sorgen.

Hej! Jag heter Allie Karlsson, och detta är min blogg som skall följa arbetet med mitt arbete med mitt nya filmprojekt. Just nu kallar jag projektet för "Projektet om pojken och sorgen". Men detta är endast ett arbetsnamn, detta skall alltså inte användas i den färdiga filmen.

Jag kan ju börja med att berätta lite om mig själv. Jag är 21 år och är upp vuxen på Gotland. Är just nu bor jag med min pojkvän i Falun där jag pluggar "Manus för film och TV" på högskolan. Jag har gått ett år och skall börja mitt andra år nu i höst. Innan jag flyttade till Falun gick jag även "Filmgymnasiet Gotland". Jag har vetat länge att jag vill göra film, ända sedan jag var 12 år. Då hade min Pappa hört talas om "Filmgymnasiet" och tyckte att jag skulle gå där. Sedan dess har det bara varit klart för mig, "Jag skall göra film, det är min framtid". Ibland har jag kanske tvekat och försökt att hitta andra vägar, men jag har kommit på att jag egentligen inte är bra på andra saker än just film.

 Projektet, filmen jag vill skapa. Det känns väldigt viktigt för mig att göra den här. Nu har jag lärt mig tillräckligt för att kunna göra den här filmen. Den skall handla om sorg. Den skall handla om hur man kan släppa allt i sorgen, hur man kan förlora sig själv i den. Man ser inte något annat än sorgen, man tappar verklighetsuppfattningen. Den skall också handla om hopp, och att man inte skall ge upp. Man måste försöka kämpa, även fast allt är lite svårare än det var innan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar