torsdag 19 juli 2012

Nu är vi i full gång.

Nu så efter en kort semester på Gotland rullar projektet på väl i rätt riktning! Jag har med hjälp av Dennis Rydberg skissat upp idén till spelet, och det tror jag kommer bli roligt! Han har börjat med att bygga upp gubben i 3d programmet "Blender". Hela dagen har han suttit med uppgiften att försöka få gubben att se realistisk ut. Den är inte klar än, men resultatet är redan över mina förväntningar. 

Manuset är också i full gång. Idag har jag fixat med karaktärsfördjupningen. Jag försöker alltså lära känna min karaktär till 100%, som om jag levde i hans huvud. Jag måste veta hans negativa och positiva sidor.
Men, det jag mest jobbar på just nu är min så kallade "pitch-video" som jag skall släppa. Det kommer vara ungefär som en "teaser", fast jag berättar mer om projektet. Denna skall spelas in någonstans i början av september tänkte jag. Jag har letat skådespelare hela dagen, och har faktiskt hittat några guldkorn! 

Filmen kommer bli en kortfilm för barn-tonåringar med temat sorg (c.a 30 minuter). Inspelningen kommer att pågå under sommaren 2013, både i Dalarna och på Gotland. Filmen kommer vara klar hösten 2013. 
Vi kommer släppa ett spel, som Dennis Rydberg hjälper mig med. Spelet kommer vara en förlängning på en scen i filmen. Vi kommer försöka att hitta samma känsla i spelet som vi vill ha i filmen. Jag tror att spelet kommer att bli grymt!
Vi kommer även att ha andra evenemang, som fortfarande är i idé stadiet, med håll ögonen öppna! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar